unnamed

Fysträning

Kraven för olika sporter skiljer sig åt och därför är det viktigt att anpassa fysträningen efter din kravprofil. Det finns många parametrar att ha koll på när man fystränar med syfte att optimera prestationen.   Varje individ har till exempel olika fysiska och psykiska förutsättningar, olika svagheter, olika position inom lagidrott, olika medfödda och anatomiska förutsättningar och kroppskonstitution. Skadebilden och förutsättingar ser också olika ut för män och kvinnor inom flertalet idrotter. Och eftersom träningsmängden ofta ökar så ökar också kraven på återhämtning. Det är därför viktigt att se över träningsprogrammen utifrån den aktuella kravprofilen och skadebilden som föreligger.

Fysträning som skadeprevention

Syftet med fysträning är att förbättra styrka och funktion av såväl muskler som senor, ledband, skelett och ledbrosk för att få ett bättre skydd mot skada samt att öka idrottarens prestation eller bibehålla individens fysiska status.

 

Låt oss ta hand om försäsongen?

Låt oss ta hand om träningsplanering, testmetodik, underhållsträning och utvärdering av er fysträning. 
Vi hjälper er att optimera förutsättningarna för att er förening, lag eller idrottare ska kunna prestera på max.

Ni har önskan vi har lösningen

Jobba med oss under hela säsongen eller under försäsongen eller använd oss till föreläsningar om fysträning, kost, prestation eller mentalträning.

Boka möte idag för diskussion om hur vi på bästa sätt hjälper er.